Friday 14 August 2009

Lavender vs hydrangea

Ik heb de bloemetjes maar weer eens binnen gezet! Gewoon wat lavendel en hortensia uit de tuin geplukt en dat levert toch hele leuke plaatjes op….zoals deze takjes lavendel in mini-flesjes aan een kapstokje….

I placed the flowers inside the house! Just picked some lavender and hydrangea out of my garden and then you get some real nice pictures….like this lavender in mini-bottles hanging on some hooks….


Hortensia en lavendel in een sauskom van de kringloop…

Hydrangea and lavender in a sauce boat I bought at the triftshop….


Wat losse hortensiabloemen drijvend in een kommetje….

Some hydrangea flowers floating in a little bowl…



En tenslotte nog wat hortensia Annabelle tussen de kronen in mandjes geschikt…

And at last some hydrangea Annabelle arranged between the crowns in the baskets….


Heel eenvoudig…..maar daarin schuilt vaak de schoonheid.

Very simple….but so beautiful.

23 comments:

Sunday Roses said...

...gerade musste ich ein wenig schmunzeln. Ganz ähnlich habe ich meine Hortensien dekoriert. Ich liebe Hortensien über alles. Sie sind so wandelbar, ständig ändert sich ihre Farbe, das schafft sonst keine Blume. Die Schale, in der die Blüten schwimmen, habe ich auch. Sie ist soooo schön...
LG
Beate

Pink Princess said...

MOOI die hortensia's in de manden!! Daar word ik nou OOK zo blij van he, gewoon ff de tuin in lopen , een paar bloemen plukken en schikken maar ♥ Lavendel in die vaasjes ook zo lief.

Veel plezier met je bloemen en ik ga snel ff de tuin in met een schaar, lol

Fijn weekend!!

Unknown said...

Het ziet er weer schiterend uit! Eenvoud blijft gewoon het mooiste!
Maar waar ik elke keer weer verliefd op wordt als ik jouw blog bekijk ,zijn die geweldige ruwhouten pilaren. Ook zo puur en eenvoudig maar prachtig!

Fijn weekend,
Raquel

Carolina said...

Hoi hoi, wat een geweldige foto's en ceativiteit!!! Vooral de laatste foto's wat super!! Heerlijk hé bloemen in huis, ik heb er meestal ook wel staan.

Fijn weekend, groetjes Carolina

Rabenfrau said...

The Hortensias are wonderful, and I like the lavender-blossoms in those mini-bottles. Thank you for the inspiration!

Rabenfrau said...

Oh, I forgot: Would you please allow me to put a link to your blog in my sidebar of my blog "Rabenzeit"?
Die Rabenfrau

My name is Riet said...

Schitterende foto's allemaal weer.Toch niks mooier dan wat bloemen in huis.

Fabulously French said...

I love your photos of the hortensias. They are my favourite flowers :-)

Bon weekend,

Leeann x

amaryllis said...

ohh.. yes very beautiful love Hortensia, you can do alot with them.

Have a nice day

De Ruijsbroekjes said...

sjonge wat een mooie fotoos !

M. said...

zeg maar gewoon....wat een heerlijke plaatjes.........

fijn weekend!

Jeanette said...

zo ik heb even weer alles bekeken en bijgelzen, je hebtr zoveel in te halen na de vakantie. maar ik vind het de moeite waard ook hier zie ik weer de mooiste dingen voorbij komen! ennehh..jouwn stoelen zijn wel heel erg orgineel gestoffeerd, ik zou er niet opgekomen zijn. echt prachtig geworden!

groetjes,
jeanette

lia said...

Mooi hoor die annabellen. Mooie foto's ook.
Trouwens die stoel is ook goed gelukt.

groetjes Lia

G-STYLE said...

Prachtige foto's heb je weer gemaakt van bloemen en ook weer erg creatief moet ik zeggen !
Die kleine flesjes met de lavendel zijn m'n favorieten maar ook de annabellen in de manden zijn erg mooi , ja eigenlijk alles wat ik altijd zie op jouw blog ........
fijne zondag ,
groetjes Gea

Bonjade said...

Heerlijk daar bij je......gezellig tussen alle bloemen.
Maar idd eenvoud blijft toch het mooist......
Genieten deze post.
Fijne dag

Les Cotrions said...

You made faboulous floral arrangements my friend! Your hidrangea are stunning!
Happy Sunday!
Vale

basiclabelSweden said...

Je hebt er weer de mooiste fotos van gemaakt! Vind ze allemaal even mooi.

Heerlijk van genieten.

Anonymous said...

Hallo Bertina,
Dein Post ist wieder soooo wunderschön. Ich habe mir auch schon ein paar Hortensien abgepflückt, allerdings zum trocknen. Aber so frisch und dann mit dem Lavendel sieht es einfach traumhaft aus. Leider habe ich nicht so viele Hortensienblüten im Garten wie Du :0(.
Ganz liebe Grüße Barbara

Eliane Zimmermann said...

what a grrrrreat and simple idea, those small bottles with lavender on the hangers! oh I also adore hydrangeas and I am so glad that we have plenty of them in all shades - even the darkest blue - in our garden.

Anonymous said...

Hoi Bertina,
Prachtige foto's weer! Mijn lievelingsplant is ook de hortensia, maar zo mooi blauw krijg ik ze niet hier op zandgrond. Alle blauwe hortensia worden roze, of er nu roestige spijkers of mest bij doe, het helpt niets. Weet je dat de Annabella's een nieuwe variant hebben, iets pluimiger bloem en sterkere steel? Ook een witte bloem. Samen met lavendel een plaatje in iedere tuin. Vanwege langdurige rugklachten, wsl. een hernia, kan ik helaas niet tuinieren. Ik ben aan het mozaieken geslagen, daar kan ik bij staan, want langdurig zitten is niet lekker. Ik heb al twee tegeltjes gemaakt en een tafelblad gemozaiekd. Zie mijn blog.
Veel plezier verder met de hortensia's en lavendel! Heb jij al aan witte lavendel kunnen komen?\
groetjes van Anja

Catharina Maria said...

Ziet er allemaal erg leuk uit !
Het is een gezellig blog en kom hier zeker vaker terug !
Lieve groet RINI

Laura @ 52 FLEA said...

Hello Bertina,
Your photographs are so inspiring....your hydrangeas are simply beautiful and your arrangements are so artistic and creative...love it all!
Take care, Laura

{oc cottage} said...

Soooooooooooo beautiful!!!

m ^..^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails